سگا جنسیس در حال توسعه یک کنترلر ۶ دکمه ای جدید است که با سوئیچ کار می کند.

زمانی که Sega Mega Drive / Genesis برای اولین بار عرضه شد (سال ۱۹۸۸ میلادی) یک کنترلر ۳ دکمه ای داشت که در زمان خودش منحصر به فرد بود. مانند کنترل‌کننده‌های NES و Master System مربع شکل و جعبه‌ای نبود، اما شکل گرد و ارگونومیک داشت که به راحتی در دست جا می گرفت و یک دکمه عملکرد اضافی نیز لذت بیشتری به استفاده از آن می افزود.

با ورود SNES به بازار، واضح بود که کنترلر سگا باید برای رقابت توسعه پیدا کند. هنگامی که Street Fighter II وارد بازار شد و همه چیز را برای همیشه تغییر داد، سگا مجبور شد یک کنترلر جداگانه عرضه کند که تعداد دکمه‌های لازم برای بازی را داشته باشد. این کنترلر همچنین کوچکتر بود و دارای یک D-Pad بهبودیافته بود، و این همان طراحی ای بود که سگا در طول دهه ها به آن پایبند بوده است (اگرچه جنسیس مینی با کنترلر ۳ دکمه ای در آمریکای شمالی و اروپا همراه بود، ژاپن دارای کنترلر ۶ دکمه ای بود.)

با این حال، سازنده لوازم جانبی Retro-Bit؛ که قبلا با سگا برای تولید کنترلرهای دارای مجوز رسمی همکاری کرده است؛ احساس می کند که کنترلر قدیمی ۳ دکمه ای ارزش تجدید نظر را دارد. این شرکت در حال عرضه “Big6” ، یک کنترلر کاملا جدید است که طراحی اصلی ۱۹۸۸ را دارد و سه دکمه اکشن اضافی نیز دارد. این کنترلر همانند سایر کنترلرهای Retro-Bit در شکل های مختلف (سیمی، بی سیم) عرضه خواهد شد.

انتظار می رود شکل سیمی این کنترلر در اواخر ماه اکتبر سال جاری در دسترس قرار گیرد، در حالی که شکل بی سیم در ماه نوامبر وارد بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

+ 46 = 50

فهرست