کمپانی های Adobe و Sony به گروه توسعه استانداردهای Metaverse می پیوندند!

برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری با هم متحد شده‌اند تا انجمن استانداردهای Metaverse را تشکیل داده و استانداردهای باز و منسجمی برای قابلیت همکاری در یک متاورس باز ایجاد کنند.

انجمن استانداردهای Metaverse می گوید که به منظور ایجاد استاندارد برای ساخت متاورس باز، اعضای انجمن را گرد هم می آورد. اعضای انجمن متشکل از چندین شرکت بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، هوآوی، انویدیا، کوالکام، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، اپیک گیمز، یونیتی، ادوبی و متا هستند. اما شرکت‌های دیگری نیز در این فهرست وجود دارند که شاید کمتر انتظار می رود، مانند IKEA و Wayfair.

انجمن می‌گوید که این گروه استانداردهایی را پیرامون مجموعه‌ای از فناوری‌هایی ایجاد خواهد کرد که تحت ایده فراجهان قرار می‌گیرند، از جمله محاسبات فضایی مشترک، مانند گرافیک سه بعدی تعاملی، واقعیت افزوده و مجازی، تالیف محتوای واقع‌گرایانه، سیستم‌های مکانی، ابزار محتوای کاربر نهایی، دوقلوهای دیجیتال، همکاری بی درنگ، شبیه سازی فیزیکی، اقتصاد آنلاین و بازی چند کاربره.

خبرگزاری Endgadget خاطرنشان می کند که چند شرکت به طور آشکار در لیست اعضا غایب هستند: Apple، Google، Niantic و Roblox. شایعه شده است که اپل و گوگل در حال توسعه سخت افزار واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) هستند و انتظار می رود در چند سال آینده محصولاتی را عرضه کنند که غیبت آن ها را به طور قابل توجهی توجیه خواهد کرد. Niantic توسعه دهنده بازی محبوب موبایل مجهز به واقعیت افزوده Pokemon Go است، در حالی که Roblox یک سیستم ایجاد بازی آنلاین است که به کاربران امکان می دهد بازی های ساخته شده توسط بازیکنان دیگر را انجام دهند.

متاورس؛ اصطلاحی که مارک زاکربرگ آن را به عنوان آینده‌ چیزی که زمانی فیسبوک بود، رایج کرد؛ هنوز خود را به عنوان یک ایده محبوب ثابت نکرده است. متا، میلیاردها دلار برای توسعه محصولات خود برای چشم انداز آینده دیجیتال از دست داده است، سرمایه گذاری ای که هنوز به ثمر نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

9 + 1 =

فهرست